torsdag 15 januari 2009

Idag log Lydia för första gången!

Oj vad underbart det är när man får ta emot det första leendet av sin lilla dotter. 3 veckor och 2 dagar gammal kom ett tydlig leende. Redan när hoon var 1,5 vecka fick jag för mig att det kom ett leende men det kanske var magknip. Detta idag var i alla fall på riktigt och det var så mysigt.
Lydia hade premiär i stora badkaret idag tillsammans med både pappa och storasyster Esther. En ofrivillig dykning råkade det dock bli när Esther var lite för närgången men det gick bra det också. Andra barnet lär bli mer härdat och det märks redan. Man vill ju så gärna att Esther skall få ge sina pussar och kramar till sin lillasyster så hon inte skall bli avundsjuk men ibland är det svårt att veta var gränsen går om det blir en klapp eller ett överfall. Hittills har det dock gått bra.

Esther med sin nybadade lillasyster Lydia.




Mamma Ingrid , är inte Lydia lite lik mig här när jag var liten ? Har något svagt minne av att jag sett en liknande bild på mig i fotoalbumet, stämmer det?
I helgen var pappa Sörens morbror Jan och moster Margareta här och hälsade på vår lilla familj.
De hade med sin så fina presenter till vår barn, tusen tack Jan och Margareta! Även ett stort tack till Rickhard, Helena, Alva och Linnea för de fina pennorna och blocket som Esther fick och för klänningen till Lydia. Esther började direkt att rita med pennorna.
Pappa Sören morbror Jan tillsammans med vår lilla Lydia.
Ulrika

Inga kommentarer: