torsdag 15 januari 2009

Elvira och Dennis kom på besök!

Igår eftermiddag kom mina vänner Anette och Ann-Louise på besök. Nettenas barn Elvira och Dennis var också med. Ibörjan var Esther lite misstänksam och snål så barnen fick inte ens gå in i hennes rum men efter ett tag så släppte det och de lekte så bra tillsammans. De byggde koja, åkte kana, ritade och sprang omkring. Det är så otroligt effektivt inför Esthers nattning på kvällen så att vi önskar att vi bodde lite närmare varandra så att barnen kunde komma och köra slut på Esther lite oftare.

Nettan och Ann-Louise som är mina gamla skolkamrater ville naturligtvis gosa med lilla Lydia för första gången också. Både Esther och Lydia fick så fina kläder av tjejerna, tusen tack Nettan och Ann-Louise. Ni är så snälla och omtänksamma. Nu ser vi fram emot att få komma och hälsa på i din nya lägenhet A-L.
Idag var Esther på utflykt för förtas gången utan att jag var med. En grupp på hennes dagisavdelning fick åka bussen till stan och gå omkring och så åt de mat på Mc Donalds. Esther hade tagit en bit av hamburgaren men ätit upp all "pommes" doppad i ketchup och till det dracks det mjölk. På hemvägnen somnade Esther i deras vagn så när pappa Sören mötte dem vid busshållplatsen där vi bor var det bara att lyfta ur henne ur dagisvagnen och lägga henne i
vår egen vagn och köra hem. På tal om hem så är det ett ord som Esther använder väldigt ofta nu. När pappa hade lämnat henne på dagis igår gick hon och hämtade sina kläder och sa att hon skulle hem till mamma. Jag undrar hur medveten hon är om att jag är hemma med Lydia, Jag vill verkligen inte att hon skall känna sig bortglömd eller övergiven av mig. Jag vill bara att hon skall få lite aktiv lek och gemenskap som jag kust nu känner att min ork inte räcker för.
Esthers ordförråd utökas varje dag coh vi nser både Sören och jag hur mycket hon tar efter det vi säger. Igår när pappa bytte på henne sa hon plötsligt på skötbordet: räkna pengar hela dagen. Idag på dagis hade hon på dig en bamseklänning hon fått av sin moster och flera hade gett henne beröm för den fina klänningen, då hade hon svarat dem: mamma köpt den för 50 kronor. Så när pappa kom hem med Esther idag fick han lov att fråga mig om det stämde men som sagt så fick hon den av sin moster i födelsedagspresent. Ibland kan man undra vad hon får saker ifrån. Det är bäst att man tänker på vad man säger nu.
Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Va fina bilderna blev.Elvira och Dennis tyckte att det var jättekul att äntligen få träffa och leka med Esther igen.Mamma tyckte också att det var trevligt.Ha det jättebra tills nästa gång vi ses eller hörs.