torsdag 8 januari 2009

5 pyjamasbyten mellan 02-05:30

Den här natten var ingen höjdare. Igår kväll var Lydia och jag till Esthers gudmor Anna och till Chatarina, min väninna och barnmorska för att lämna ett litet tack för hjälpen. När vi kom hem var klockan runt 21 och det kändes inte som någon ide att gå och lägga sig förrän jag hade ammat Lydia en gång till. Vid 24:oo slocknade hon och jag slängde mitt huvud på kudden för att sova. Vid 02 behagade den unga damen att vakna och skrika. Hon fick amma men var inte nöjd. Vi bytte blöja, hon kräktes, vi bytte pyjamas och hon fortatte att skrika. Jag vankade fram och tillbaka både på övervåningen och undervåningen, försökte med alla sorters nappar vi inhandlat men hon var ej nöjd. Efter någon timme provar jag att ge lite ersättning och det mumsar hon glatt i sig för att sedan kräkas upp det igen på den nyapåsatta pyjamasen. Återigen en ny pyjamas. Jag provar med att köra henne i vagnen och tänkte att somnar hon i den lägger jag mig i gästsängen, men inte somnade Lydia. Vi satte oss i soffan och hon var som en Hacke hackspett och ville amma så jag tog fram bröstet och hon söt som aldrig förr samtidigt som jag hittade "Mums talkshow" på tv. Återigen kom en spya upp och när vi kom till det 4:e pyjamasbytet gick jag in till Sören så att han fick ta över en stund. När han trodde att hon somnat lade han ner henne i sängen men straxt var det skrik igen och jag gick upp igen, ganska sliten vi det här laget.
Efter 5 pyjamasbyten, runt 05:30 somnade Lydia i sin säng och jag insåg att om en timme planerar pappa att gå upp eftersom Esther skulle till dagis idag för första gången på nästan 3 veckor. Ja, jag var trött när jag vid 8 gick upp och duschade eftersom Lydia skulle på hörselkontroll idag klockan 10 på sjukhuset. Som tur var gick allt bra med det i alla fall.

Chatarina med Lydia. Tusen tack för din fantastiska hjälp Chatarina och tack för hjälpen idag med proverna.
En glad pappa Sören med sina tjejer i pyjamas. Denna bild är inte från 5-pyjamasnatten utan efter en bra natt, som vi också haft m¨nga sedan Lydia kom.




Första gången jag lyckas fånga systrarna på bild där inte den ena skriker. Eftersom jag gillar att fota min barn så frågar jag ofta Esther om hon vill hålla i sin syster men svaret blir alltid: Nej tack mamma. Annars är hon så kärvänlig mot Lydia och vill pussa, krama och ge nallen men hålla i henne har inte varit så intressant. Morgon mys i sängen





Trötta hälsningar från ulrika

Inga kommentarer: