lördag 9 mars 2013

Vad är vi oense om då?

För några veckor sedan skulle jag fundera ut vad min man och jag bråkar mest om i vår relation. Tänkte dela något på relationskursen vi har på jobbet (som jag självklart skulle fråga min man om det var ok först) . Jag frågade även min man men vi kan tacksamt komma fram till att vi inte kom på några stora grälorsaker vi har/haft. Mycket kan nog bero på att vi frågade ut varandra om det mesta redan innan vi var tillsammans så så mycket saker att tycka olika om på djupet kommer vi inte på. MEN visst finns det småsaker vi tycker olika om. Vi är nog både ense om att det först och främst rör frågor som,

1, Vilka saker behöver göras hemma?
2, Vem skall göra det?
3 Och så den för mig viktigaste frågan, NÄR skall det göras?

Något vi eller kanske jag tagit upp den senaste tiden är när vi skall fixa klart i vårt gästrum som snart kommer att bli bebott under c:a 1,5 veckor. Jag tycker då att vi skulle ha gjort det för flera veckor sedan. Min man har inte riktigt samma åsikt. Varför göra något idag när jag kan göra det imorgon eller övermorgon eller nästa månad?  Nu har han svarat så så många gånger så han gick med på att när jag fixat bort frysen som står ivägen för vår ommöblering så skall han börja. Bra tänkte jag, Där fick jag något konkret att gå på. Då gick jag och hämtade kameran, gick ner i källaren och tog en bild. Gick upp igen, lade in bilden i datorn och sedan lade jag ut en annons på Facebooksloppisen för Kungälv och Ytterby. Jag hade sagt till Sören att den som kommer och hämtar den får den gratis men så tänkte jag till att 150 kr kanske vi kunde få. Efter 1,5 timmar hade en man redan varit här och hämtat den och vi blev 150 kr rikare. Jag tittade min man djupt in i hans fina ögon och frågade när vi skall börja i källaren. Han vågade då inte säga något annat än: Älskling det gör vi imorgon. SÅ kan det gå ibland och både igår och idag har vi fixat i källaren. Vi är inte klara ännu men en bra bit på väg. Nu sitter tjejerna bänkade i soffan och lyssnar på allt oljud från melodifestivalen. Ja inte är det många artister och låtar som är bra, men Esther hejar på sin Ulrik, Yohio och Sean. Sören sitter och sorterar barnens lego som han tycker skall ligga i olika glasburkar så man lätt kan hitta bitarna till de olika byggmodellerna.

Själv så tittar jag på melodifestivalen med ena ögat, bevakar en trampbilsannons på FB-loppisen och tänker på morgondagens familjegudstjänst som jag medverkar i. Tur att jag är kvinna som kan göra många saker samtidigt.

Allt gott

Ulrika