onsdag 19 december 2012

Kanske skulle vi ha satsat på fyra barn!

Ja man kan undra vem det var som fick ett Wii-spel i födelsedagspresent?
Pappa Sören har de senaste dagarna blivit en flitig användare och som ni ser så samlar han barnen omkring sig som hejar på.
 
För ett tag sedan ringde en av mina nya väninnor och frågade om barnen kunde komma och leka en stund. Mitt svar blev genast ja och nästa gång hon ringer och frågar blir svaret JAAAAAAAAAA.
Kanske skulle vi ha satsat på 4 barn som Sören föreslog när vi träffades.
Tänk att kunna sitta och skriva en blogg medan barnen leker tillsammans. Lydia som annars vill vara med mig HELA TIDEN är nu i källaren med N och leker utflykt. Jag hade städat riktigt ordentligt eftersom min mamma kommer ikväll och skall bo där och ibland tror jag att hon tycker vi har det lite ostädat men nu bryr jag mig inte. Jag är så glad att Lydia leker med en egen kompis och att de har kul tillsammans.
 
Vill bara tillägga att både E och A spelade en bra stund när pappas race var slut.


Idag har jag varit p ett fantastiskt julbord tillsammans med Kungälv/Ytterby församlings medarbetare. Det var väldigt gott och trevligt och för er som tror att präster är tråkiga så kan jag säga att ni har fel. De olika arbetslagen turas om att olika år hålla i underhållningen och idag var det bla en av prästerna ( en manlig) som klädde ut sig till en av Hollywoodfruarna men både jumper., halsband, byst, långhårig peruk, läppstift mm. Jag kan säga att det inte var någon som inte skrattade.

Nu är Sören iväg till Göteborg för att hämta min mamma vid tåget. Det skall bli skönt att ha henne här några dagar nu när vi inte kan ses så ofta. På fredag kommer svärmor och svärfar också så vi kan fira födelsedag på söndag.

Nu när det är så lugnt skall jag passa på att sätta mig i soffan och dricka glögg och äta en pepparkaka.

Önskar er en bra vecka.

Ulrika

1 kommentar:

kickan sa...

En riktigt go och gla jul önskar vi er alla!
/Tofte