söndag 23 december 2012

GRATTIS PÅ 4-ÅRSDAGEN ÄLSKADE LYDIA!

För 4 år sedan, dagen innan julafton fick vi ta emot vår andra dotter Lydia.
Det var med stor spänning som vi i slutet av december undrade när hon tänkte komma ut. Skulle det blir före eller efter julafton eller kanske till och med den 24:e? Men natten mot den 23:e vaknade jag med värkar med 5 minuters mellanrum så det var ett ganska snabbt förlopp.
Min väninna Chatarina som är barnmorska på Södertälje sjukhus hjälpte mig med största skicklighet.
Till Carola och lovsångsmusik är hon kommen till världen. Jag minns att Carola sjöng: JAG GER ALLT innan det var dags att krysta ut Lydia. Kanske hjälpte det mig på traven.
 
Hon kom ut med en rejäl kalufs på huvudet och vi älskade henne direkt.
 

Idag efter att ha väntat LÄNGE på sin födelsedag blev hon äntligen 4 år.

Pappa gick ut och hissade flaggan för både vår prinsessa Lydia med också för vår fina drottning Silvia.

När jag själv var 1 år fick jag denna kopp som blev min fördelsedagskopp. Mamma var väldigt noga med att den skulle fram på min födelsedag men sedan skulle den in i skåpet igen. Idag fick Lydia dricka ur den till frukosten. Goselammet bredvid var en födelsedagsgåva från storasyster Esther. Hennes gamla " Bäbä" försvann tyvärr i flytten och hon har verkligen saknat den. Jag lovade henne att hitta den i någon kartong men när vi nu gått igenom alla kartonger så insåg jag att den nog sprungit bort. Snälla och omtänksamma storasyster Esther föreslog då att vi skulle köpa en ny i födelsedagspresent och det gjorde vi.

Paketöppning vid sängkanten.
 
 En fin bild på Esther och farmor Inger

En av mina favoritbilder idag blev dock på storasyster Esther.
Just nu är hon väldigt medgörlig till motsats till Lydia som inte alls är speciellt intresserad av att posera när jag ville ta ett 4-årsporträtt-

Nu tittar resten av familjen på "Tomtetass 2" som Lydia fick i födelsedagspresent.
 
Sedan är det dags att sova för att imorgon få fira julafton. Det börjar vi med i Ytterby kyrka klockan 10 då det är Samling kring krubban". Välkommen ni som bor i närheten.
 
Ulrika