söndag 24 juni 2012

Mina två små prinsessor!

Idag har vi haft en lugn hemmadag och varit tillsammans med tjejerna.
I allt fixande med huset så känner vi ibland att de önskar att vi hade mer uppmärksamhet på dem så idag har jag legat i soffan och varit sjuk och blivit omhändertagen av två små sjuksystrar.
Efter lunch blev det duschning och sedan fixade jag till dem till två små prinsessor för på eftermiddagen var de båda bjudna på 6-årskalas hos en dagiskompis.
Mina tjejer är ju inte så mycket för prinsessor med idag var de med på noterna och tog med stor glädje och inspiration på sig sina klänningar. Lydia fick ett utbrott för att allt kliade med efter att vi bytt klänning så gick det bättre.

Så här får jag presentera prinsessan Esther Ingrid

                                              En sessa med lite finurlig blick!


Lite mer allvarsam!



                                          Sen kommer lillsessan Lydia Sara Elisabeth


                                                       Lite mer allvarsam!



Fröken sprallig!


Våra små prinsessor som ger oss så stor glädje och så lite sömn på nätterna.
Tänk att de oftast fortfarande håller på att vakna när de skall sova.


Idag pratade Sören och jag om hur livet kommer att se ut som pensionärer. Ja visst är de ett antal år kvar men tiden går fort. Jag undrar hur vår relation kommer att vara då när man får mycket mer tid för varandra ( hoppas jag).  Kanske bor vi på Södermalm i en lägenhet då. Jag har nämligen stått i en bostadskö sedan 1981 så då kanske jag är långt framme i kön och får möjligheten att hyra en i stan.
Ja även om vi trivs här på västkusten har jag mycket svårt att tänka mig livet som pensionär här, men vem vet, man kanske ändrar sig? Då önskar vi också att vi fått barnbarn så vi får gosa med bebisar igen och köra barnvagn. Men jag har verkligen talat om för Esther att man måste hitta en lika bra pappa som Sören innan man kan få barn och det har hon lovat. Vi har redan bett till Gud för tjejernas blivande makar så jag hoppas att de dyker upp i rätt tid ( om det nu finns någon sådan).

Nu väntar en aktiv vecka med många spännande arbetsuppgifter. I morgon blir det "Sommarskoj" för barnfamiljer i sommarkyrkan i Kungälv.
Önskar er en fin vecka alla mina bloggvänner.

Ulrika

1 kommentar:

kickan sa...

Prinsessorna Algesund leder konkurrensen stort mot prinsessorna Bernadotte :-)
Hoppas det blev ett roligt kalas för dem. Kanske prinsarna stod i kö!
Sommarkram från Kristina