onsdag 20 juni 2012

Lydia Algesund poserar framför kameran!

Igår berättade jag för mina Facebookvänner att jag  hade varit i skogen men mina tjejer. Att gå dit en fin sommarkväll då ljuset är så fint blev perfekt för  en fotostund. När jag frågade tjejerna om de ville med blev det ett högt JAAAA mamma det vill vi. Efter lite fix med hårdet så fick de välja kläder och så gick vi. När vi väl kommit dit i finskor och allt blev Esther kissnödig och vill gå hem på toaletten. Jag föreslog en naturtoa eftersom vi precis klättrat upp i skogen dit jag ville. Men det gick absolut inte. Men MYCKET övertalning gick hon med på det och det var skönt för så roligt är det inte att släpa upp min fulla kasse med kamera och annat och två barn i finskor. När Esther väl bestämt att hon vill ha fotostund med mig gillar hon att posera framför kameran. Hon är ganska med på noterna och lutar huvudet hitåt och ditåt efter min önskan. Men Lydia är det annorlunda. Det finns ingen i hela världen som kan bestämma vad hon skal göra och inte. Jag hade som målsättning att ta några fina syskonbilder men det hade Lydia absolut inte lust med. Esther försökte smyga sig fram och ställa sig bredvid henne ( efter att ha försökt hålla om henne x antal gånger) men det gick min lilla älskling inte med på.

-När är det min tur mamma, frågar Lydia, medan jag fotograferar Esther på en sten?
När hon är på hugget gäller det att fånga det ögonblicket så då fick Esther vänta en stund.
Här är resultaten.

Får jag presentera:

LYDIA ALGESUND 3,5 ÅR
en tjej med mycket go som vet vad hon vill och inte vill.
Hon gillar sin storasyster, att busa med pappa, att gosa med mammas arm, leka med pladoo, sjunga och spela gitarr och mycket annat. Hon planerar även att flytta till "Stottolm" framöver och önskar sig en skateboard i födelsedagspresent.





































Önskar er en trevlig solig dag. Ja det är faktiskt riktigt fin och skönt väder idag.

Ulrika

1 kommentar:

Elaine sa...

Underbara bilder Ulrika! Din personbeskrivning stämmer bra överrens med bilderna! KRAM