måndag 13 september 2010

Kurragömma!

Nu har Lydia blivit mycket bättre och snorar mindre. Idag gick Sören med barnen till dagis men eftersom Lydia inte får vara inne ännu pga smittorisk lekte de ute tillsammans med de andra barnen. Esther hade utegympa på fotbollsplan iklädd regnställ och stövlar. De verkade ha jätteroligt.
I morgon skall Sören lämna Lydia själv på dagis och gå hem, undrar just hur det går nu när hon varit borta så länge IGEN.

Just nu märker man att Lydia blir större. Hon fixar mer och mer saker även om hon inte pratar.
Hennes absoluta favoritlek är kurragömma. Att ställa sig bakom en gardin och ropa MAMMA, MAMMA och så skall jag leta och leta efter henne.


När hon inte kan hålla sig längre tittar hon fram och kiknar av skratt och jag låtsas vara väldigt överraskad.


Att gömma sig under bordet går också bra. Speciellt roligt är det om även Esther sitter där tillsammans med henne.
Efter att hon sovit lunchvilan idag så åka vi till frissan för att klippa hennes lugg. Jag lyckades verkligen inte när jag försökte förra gången så det var verkligen behövligt. Det gick så bra. Hon fick ett litet russinpaket och sedan satt hon som fastgjuten på stolen och lät sig klippas utan bekymmer. Oj vad det är bra med mutor ibland.

När vi kom hem fortsatte vi att leka "hennes lek"- Detta gången gömde hon sig, trodde hon i alla fall. Det är fascinerade att små barn kan tro att de är borta bara de inte ser. Här kan ni också se den klippta luggen.


-Här är jag mamma, väntar jag på att hon skall säga snart.
När jag står och diskar brukar hon gömma sig under min tunika eller under nattlinnet om det är morgon.
Även där tror hon att hon är helt osynlig, min lilla älskling.

Nu sover båda och det är tyst och stilla. Jag har just fyllt i kassakort på webben för första gången, vilket inte blev så många dagar för det mesta är vabb. Jag ringde på två jobb idag på Hela människan som såg intressanta ut men det krävdes att man skulle vara ute och åka ganska mycket under veckorna så det känns inte aktuellt som småbarnsamma. Sören hittade två nya jobb i Södertälje idag som han skall söka, förhoppningsvis imorgon när barnen är på dagis i 3 timmar. På onsdag kommer en mäklare hit och skall värdera vårt radhus. Vi skall varken sälja eller flytta men när de erbjöd detta på webben så nappade jag.
Kan alltid vara bra att veta i fall att .............

Kvällshälsningar Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

De är för goa när de leker kurragömma =) Vilka goa bilder!

Luggen blev jättebra på henne.