lördag 18 september 2010

Idag skall Esther & Pappa på bio

En regnig och grå lördag är förbi. Nu är det söndagsmorgon och resen av familjen sover. Själv hade jag så ont i ryggen så jag kunde inte ligga kvar. Snart skall jag  går ner och förbereda middagen till ikväll. En stund efter frukost skall vi åka till Skärholmen där pappa och Esther skall släppa av mig och Lydia. Sedan åker de vidare till Heron city där de skall träffa Esthers kompis Elliot och hans pappa Göran. De skall äta på Mc Donald och sedan skall de gå på bio och se prinsessan Lillifee. Ja Elliot gillar prinsessor så det blir säkert bra. Vi mammor med lillasystrar skall shoppa loss i Skärholmens centrum istället, så snart måste jag väcka Lydia så hon somnar efter lunch och jag får en lugn stund på alla affärer. Ja så är mina planer i alla fall.

Mina tjejer!
Esther tycker det är jätteroligt att få titta på svt play och där få välja olika avsnitt från Bollibompa. Detta skall då ske på min lilla bärbara dator.

Lydia är inne i en riktig mysperiod nu. Hon älskar att ligga på pappas axel och gosmysa. Kan säga att pappa också gillar det.


I slutet av veckan hade vi besök av mormor och Riitta. Även de fick härliga myskramar av Lydia

Riitta som barnen inte träffar så ofta blev poppis direkt och fick en kram när hon skulle gå.
Välkommen tillbara Riitta SNART! Barnen gillar verkligen Dig!
Ja kan ni tänka er att klockan är 7:40 och båda barnen sover. Då var det dags att gå ner och duscha.
ha en bra söndag.

Ulrika

Inga kommentarer: