lördag 15 maj 2010

Urinvägsinfektion och studsmattepremiär.

Under veckan som varit blev Lydia sämre och sämre, och på onsdagen när hon hade haft 40 grader i två dygn fick jag en tid på vårdcentralen för att kolla om mina farhågor stämde att hon hade fått tillbaka urinvägsinfektionen. Efter 3,5 timmar lyckades hon äntligen klämma fram några droppar i en påsen som satt rätt. Inann hade det misslyckats med två påsar så min ork och mitt tålamod var inte stort. Tyvärr stämde det jag misstänkte så det var bara att åka hem och packa en väska och förhandla med Sören vem av oss som skulle åka in till Huddingeakuten. Eftersom båda är helslut försökte vi se det hela så positivt som möjligt så vi bestämde oss för att göra detta till en familjeutflykt. Efter en snabb middag satte vi oss alla 4 i bilen och åkte. Till vår stora förvåning och glädje var det väldigt lite sjuklingar på akuten denna kväll så det gick jättefort. Vi kom in på direkt en och fick träffa en trevlig läkare. Esther fick följa med in som lite debriefing för alla gånger hon varit där själv. Hon var väldigt intresserad av om Lydia skulle behöva ta ett blodprov samtidigt som hon flera gånger försäkrade sig om att ingen skulle ta ett blodprov på henne. Hem åkte vi efter en dryg timme och då hade Lydia fått sin första dos av peniciln. På måndag skall vi tillbaka till en avdelning och träffa en annan läkare.

Så här gosigt kan man ha det om båda tjejer är "mammasugna" (som Esther uttrycker det) samtidigt.


Mysfaktorn kan inte blir så mycket högre för mamma än den är här. Mina tjejer är underbara, även om de har andra sidor också.


Lydia har blivit väldigt intresserad av Esther matstol och vill så gärna sitta där Ibland är det faktiska så att jag tycker synd om Esther för hon skall ju inte behöva hoppa ner när hon äter för att lillasyster vill sitta på hennes stol. Men imorse kom Esther på att de kunde dela stol och det gick ju bra, en kort stund.


I torsdags åkte pappa och köpte en studsmatta och idag satte han upp den. Som tur var kom Lasse och Jens och hjälpte till. Jag kan säga att det varit många barn här idag och studsat. Villkoret som Esther fick var att om vi köper en studsmatta får alla hennes vänner komma och studsa med henne och det har hon gått med på.


Tjejerna väntade med spänning på att studsmattan skulle blir klar.


När jag visade denna bild för Esther sa hon: - Mamma, visst är han söt vår pappa.


En tacksamhetspuss fick pappa av Esther.


Esthers kompis Ines som bor bakom oss kom upp flera gånger under dagen och ville hoppas. Vi är så glada och tacksamma att vi och barnen har så många fina vänner här i området.


Under eftermiddagen fick jag, eller rättare sagt tog jag mig tid att plantera blommorna jag och tjejerna var iväg och köpte igår på en handelsträdgård i Enhörna.
Med denna temperatur som var idag så kändes det som riktig högsommar när jag sedan njöt av fina blommor. Jag har bestämt mig för att åka och köpa lite fler och sätta på baksidan. Jag har liksom en vision om att vi denna sommar kanske skulle kunna sitta i var sin baden baden och njuta av sommaren medan barnen leker. Får vänta och se om detta är fantasi eller verklighet.

Sommarhälsningar Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder på alla barnen =)

Kram från belle

http://annabellesblogg.blogspot.com

Anonym sa...

Hejsan Ulrika

Japp, det stämmer att jag hittade din blogg via Eunike =)
Gillar din blogg med!

Roligt att du gillar min blogg, både innehåll och layout =) Tycker att det är roligt att fixa och trixa lite med bloggen.
Vi bor i västra delen av blekinge.

Hoppas du tittar in igen i min blogg, länka gärna den på din blogg om du vill =)

kram från Belle