tisdag 25 maj 2010

Nyklippt Lydia!

Idag äntligen kom jag iväg med Lydia till frissan. Ni som sett henne sedan hon var nyfödd vet att hon föddes med en "ryamatta" på huvudet och nu var det verkligen dags att fixa till den. Jag har själv klippt henne många gånger med nu kändes det som jag behövde proffshjälp. Esther har en kompis på dagis som också bor på vår gata och hennes mamma jobbar på en frisersalong här i Nykvarn så dit åkte vi. I morgon är det min tur att gå dit och fixa lite sommarfrisyr.



Så här lycklig kan man vara om man fått ny frisyr.



Esther har ju haft hög feber denna vecka IGEN men idag var den normal så vi ringde våra vänner på Åkerbersvägen och frågade om de hade lust att gå till skogen med oss på en liten utflykt och de vill de. Så vi gjorde oss klara och packade en liten utflyktsryggsäck och gick iväg vid 9:30. Vi hade en jättemysig förmiddag tillsammans och barnen lekte i skogen och i sandlådan och jag och Cissi hann faktiskt börja prata om en del viktiga saker. Ser fram emot fler samtalsstunder med henne. Fantastiskt roligt att de just flyttat ut hit också så man kan ses lite spontant när man är ute med barnen. Jag verkligen njuter av att få vara med mina tjejer ute i naturen. Sedan kan jag ju även ärligt säga att det är skönt att gå iväg från dem en stund när vi ätit middag och pappa är hemma. Snart är det dags för att se på kungligheter på tv och då brukar Esther få sitta och gosa i mitt knä, liksom jag fick göra när jag var liten och mamma skulle se på sina viktiga program. Då fick man sitta eller ligga med huvudet i mammas knä och somna OM MAN VAR TYST och det var jag naturligtvis för där ville man ju ligga och mysa med mamma.


Mer och mer märker man hur roligt tjejerna har av varandra och Lydia följer Esther varje steg hon går här hemma, till och med på toaletten och vipps så är mamma framme med kameran och tar ett gulligt syskonfoto.


Förra veckan var vi och hälsade på Anton och då fick Esther prova att åka med honom i hans egen elbil. Det var väldigt roligt och sedan fick Esther prova att sitta vid ratten och köra själv. Tur att pappa sprang bredvid för naturligtvis lyckades Esther lägga in den högsta växeln direk så bilen skenade iväg. Kan också berätta att pappa blev ganska sugen på en elbil, men oj vad de kostar och sedan skulle man ju behöva ha ett garage till också.



Pappa och Lydia innan klippningen.


Lydia gillar verkligen musik och nu några dagar har hon velat sitta vid pianot och spela och spela.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande att vara hos frissan, det har båda mina pojkar också varit idag =) De blev så fina.
Precis som din lilla tje blev.
Roligt att få följa din blogg och din familj.
Trevlig afton!
kram från Belle