måndag 1 mars 2010

Lite glädjeämnen!

En söndagseftermiddag när jag kom hem från ett ungdomsläger jag jobbat på hittade tjejerna min väska. Oj vad roligt de hade med den. Esther gömde sig i den och Lydia Letade efter henne.

Syrran var är du?


En lycklig Lydia inser att hon tittat sin syster!


Naturligtvis ville även Lydia sitta i väskan tillsammans med sin syster. Oj vad mysigt det var att komma hem efter en lyckad lägerhelg till dessa små gudagåvor.


Under februari månad hann även en av mina bästa vänner från Timrå komma och hälsa på oss. Maria blev under min Timråtid min "norrlandsstorasyster" och vi hittade ofta på roliga saker, lunchade tillsammans och startade "Skelettklubben" ( Något jag kan blogga om vid ett senare tillfälle för er som undrar vad det är). Maria jobbar som informations och webbansvarig i församlingen som jag var skol och familjediakon i.

Maria o Lydia


Tjejerna gillar verkligen Maria och här pysslar Esther och hon med lite saker Esther fick i present av Maria.


Något annat som hände i februari var att jag fick en egenkväll tillsammans med mammorna från vår trevliga föräldragrupp. Jag tror att jag kom hem vid 23:30, något som är väldigt sällsynt, så jag kan säga att jag hade MYCKET trevligt. När vi först möttes var vi precis i samma livssituation, nyblivna 2:a gångsmammor och vi pratade jättemycket om hur vi skulle få livet att gå ihop med en nyfödd bebis och ett äldre syskon. Vi tipsade varandra om olika saker, vi lyssnade på varandas bekymmer och försökte stötta varandra. Något annat som betydde mycket för att vår gemenskap växte var att vi hittade på olika aktiviteter där vi hade med de stora barnen också. På sätt fick de barnen nya vänner. När vi nu ses har vi en gemensam "bassituation"( kom just på ordet) som småbarnsfamilj, men vi har väldigt olika arbetsplatser och arbetsuppgifter, något som är otroligt berikande även det. När vi sågs gick vi vår "runda" och berättade hur livet såg ut för var och en och jag tror att den rundan tog nästan 3 timmar. Trots det lyssnade alla ihärdigt och satte sig in i de andras arbetssituation. Nu har vi precis bestämt att vi skall gå på teater och se Karlsson på taket med våra stora barn och innan blir det gemensam middag på Mc Donald. Jag är så tacksam för gemenskapen med dessa trevliga mammor och kvinnor.
Trevligt också att få klä på sig några andra kläder än dem man ständigt går i som hemmamamma.


Allt väl och Guds Frid önskar jag er.

Inga kommentarer: