söndag 25 januari 2015

Jag fick besök av lilla Lewi och hans mamma Miriam!


Igår fick jag besök av lilla Lewi och hans mamma Miriam. Miriam är vän till andra unga föräldrar och barn, som jag mött på Öppna förskolan i Ytterby församlingshem och som jag fotograferat förut. Jag tror det var i november jag fick ett mail med en förfrågan om fotografering av hennes lilla son, men just då var det så många julfotograferingar som jag skulle redigera och göra i ordning så det fick bli en januarifotografering i stället. Direkt när vi kom ner i fotostudion så hittade Lewi en bit från en träjärnväg och den satt i hans hand ganska länge. Efter ett tag lyckades vi byta ut den mot några små platsdjur som inte syns lika mycket. MÅNGA russin gick det åt också.


Detta är nog min favoritbild från denna fotografering.
 

Det är inte alltid det blir som man har tänkt sig!
Vem har sagt att man skall sitta med benen framåt?


Ja, ja jag kan väl tänka mig att vända på mig lite granna!
 

Sedan stoppade vi den sockersöta lillprinsen i den gamla sockerlådan! 




Och så byter vi mot en blå hatt! Visst är de fina. Hade precis fått lite ny rekvisita som jag hade beställt så det var roligt att testa dem på Lewi. Vi fick dock locka med något annat samtidigt som vi satte på hattarna så att han inte skulle slänga av dem direkt.
 




Ja detta var lite bilder på lilla Lewi.

Tack Miriam att jag fick förtroendet att försöka fånga er lilla son på bild.

Vill du också föreviga ditt/dina barn eller hela familjen på bild så är du välkommen att maila mig så berättar jag mer. Jag fotograferar också gärna små bebisar. Skulle ni vilja beställa en nyföddhetsfotografering så vill jag berätta att man brukar göra det under barnets två första veckor för att det ska gå att "forma" dem i gulliga poser.

Önskar er en fin vecka.

Ulrika Algesund