lördag 17 januari 2015

Ellen 3 år och Amanda 2 år!


Idag skulle jag göra ett försök att föreviga dessa små söta gullungar. Jag träffar dem ganska ofta i kyrkan och på Öppna förskolan så vi känner varandra ganska bra MEN det garanterar inte ett lätt uppdrag när barnen är 2 och 3 år gamla. Tjejernas mamma kom med en hel uppsättning av olika klänningar, tunikor, jeansshorts, toppar mm och den här gången blev det ett klädbyte för sedan var tjejerna helt klart färdiga och det var även mamman och fotografen, men kul var det.
Jag började  lite light med att bara försöka få dem att stå och hålla varandra i handen, men innan dess var kampen att ge napparna till mamma Karolina.


 Karolina hade med en helt underbar liten barngungstol som vi skulle använda oss av som rekvisita. Den som satt i gungade för fullt och så var mitt mål att den andra systern skulle stå brevid men det var helt klart med stor riks att få gungstolsmeden på tårna. Ja att försöka göra som fotografen säger är inte alltid helt lätt när man är så liten, så det blev så att de fick sitta i den en i taget.


 Ellen 2 år är en mycket fantastisk och bestämt dam som vet vad hon vill. Har hon bestämt att hon vill hålla i nallen när Ulrika tar kort så blir det så. Dock lyckades vi byta bort den färgglada mot en vit neutral. Alternativet är att det inte blir någon bild alls så naturligtvis fick den vara med.



Amanda 3 år, helt klart en av mina favoritbilder från idag .







 När vi hade kommit hit så gick det inte att förhandla om nappen, trots att mamma höjde antalet godisbitar man kunde få till kvällen om nappen stoppades i den rosa väskan. Älskar denna lilla tjejen som vet vad hon vill. Hon kommer att komma långt i livet. HELA ELLEN!


Här lyckades uppdraget med att stå på lådan, titta åt samma håll och se glada ut. Avslutar denna bloggen med hand-i-hand-bilden!


Om intresse finns för en fotografering så maila mig gärna så berättar jag mer: ulrika.algesund@gmail.com