lördag 10 januari 2015

Disney on ice!, vilken föreställning!

För första gången har jag idag varit på Disney on ice och jag kan säg att det absolut inte var den sista.
Esther och Sören var på Globen innan vi flyttade hit med då var Lydia för liten så vi var hemma. Idag var vi alla redo och stämde träff med goda vänner på samma bänkrad där vi båda bokat biljetter. Det blev verkligen en toppendag. Jag gjorde ett tappert försök att försöka fotografera inne på ett ganska mörks Scandinavium. Satte isot på hösta, därav en del grovkorniga bilder. Sedan fick jag välja en så stor bländare som möjligt för att få in så mycket ljus som det bara gick. Att alla figurer sedan åkte ganska fort gjorde att jag behövde snabba tider ( blev ändå för långe så skärpan inte blev så bra) som då minskar ljusinsläppet. Ja ni hör att jag har lite kvar att lära.

Men det var en het fantastisk föreställning med mycket bra musik, otroligt duktiga skådespelare, skridskoåkare, dansare eller vad man nu skall kalla alla som medverkade. Att kunna åka så vackert på skridskor och bli uppkastad i luften i en snurr och sedan landa så mjukt och bara åka vidare, var en vacker vy. Männen måste ha varit väldigt starka som kunde ha en kvinna (säkert lätt med ändå) på en hand i luften och samtidigt åka runt och sedan släppa ner henne så mjukt. Ja jag var imponerad och resten av familjen satt som ljus och tittade , liksom vårt sällskap. Här kommer nu några bilder.










Är så imponerad att man kan åka skridskor i denna position!



Här är jag imponerad hur två människor kunde vara iklädd denna häst och åka runt på isen. Hur gjorde de?









Dessa tjejer var också väldigt coola!





Tänk att kunna åka så!








Allt gott och trevlig kväll mitt i stormen Egon.

Ulrika Algesund