onsdag 29 oktober 2014

Idag fick jag besök av lilla Matilda och hennes mamma.


I somras var det en mamma vid namn Kristina som på Öppna förskolan frågade om jag ville fotografera hennes dotter när hon skulle fylla 1 år. Naturligtvis sa jag ja direkt. Efter sommarlovet är det Mathilda och hennes pappa som kommer till Öppna förskolan. Det är så roligt att få lära känna båda föräldrarna under en föräldraledighet. Idag hade dock Kristina ledig dag från jobbet och kunde komma med sin lilla prinsessa. Inför deras besök hade jag byggt upp en liten "julstudio" med en klädd minijulgran och tomma inslagna paket, allt för att skapa julstämning inför eventuella julkort. Tyvärr uppskattade inte Mathilda min idé utan kände sig nog lite fundersam på vad detta skulle innebära att behöva sitta på en liten pall tätt intill den konstiga gröna saken med röda kulor i. Nej den idén fick jag lägga på hyllan. Mamma Kristin försökte tappet peppa sin lilla dotter men humöret var inte på topp i början. Självklart är jag beredd på att det ibland inte blir några bilder för även om vi har träffats många gånger så tror jag att Matilda tyckte att jag var på helt fel plats. Kanske hade det varit mer pedagogiskt att ha min lilla fotostund på jobbet där jag "hör hemma". Men efter lite lek i soffan och Bamsemusik i högtalarna så lossnade det och jag knäppte av MÅNGA bilder på denna otroligt söta lilla tjej.

Peptalk med mamma!












Färg eller svartvitt?
 





Tusen tack att jag fick förtroendet att jag fick föreviga er lilla söta dotter på bild idag. Hoppas vi ses på Öppna förskolan i morgon eller på  tisdag.

FOTO: ULRIKA ALGESUND

Finns det andra som skulle vilja ha sina barn föreviga på ungefär samma sätt går det bra att maila mig. Foto är min stora hobby och jag gör det i mån av tid och ork. Efter att jag i somras lade ut ganska mycket pengar på utrustning så tar jag gärna emot en liten peng för arbetet och då ingår de bästa bilderna på en cd eller ett minne. Just nu går det jättebra att boka tid för julfotografering.