fredag 3 oktober 2014

Ja ja,jag erkänner. Det är väldigt vackert även på denna sida av Sverige.

Som många vet så både kommer jag ifrån och längtar ibland tillbaka till Stockholm. Där är jag född och uppvuxen och där bor min mamma och mina nära vänner. Nu har vi bott på Västkusten i drygt 3 år och jag erkänner, det är jättefint vid kusten. I onsdags åkte vi med hela arbetslaget ut till Rönnäng som ligger på Tjörn. Där var vi på kurs under två dagar. Det var en mycket spännande och på många sätt givande kurs. Vid ett tillfälle skulle vi reflektera över några djupa frågor om oss själva. Då fick vi gå ut och promenera antingen ensamma eller med någon/några arbetskamrater. Jag tog min kamera och gick i förväg men sedan kom två vänner från Ytterbyarbetslaget och vi njöt tillsammans av den underbara utsikten som fanns där. På morgonen var det dimmigt och man såg nästan inte över till ön bredvid. Då fick jag en tanke ( den var väldigt liten) att ta några bilder och skriva en blogg om att det inte alls alltid är så fint på västkusten som vissa påstår. Men ack där fick jag så jag teg. Efter förmiddagsfikat kom solen och det blåa himlen så då kunde jag inte ens tänka den tanken igen.

Här få ni ser några bilder som visar hur det kan se ut ut längst ut på Tjörn en vanlig torsdagsmorgon i september.




Mina fina arbetskamrater!



Här kunde vi se Klädesholmen  genom fönstret där vi satt och åt våra måltider.














Ulrika