måndag 25 februari 2013

Besök hos familjen Binett!

Nu har jag äntligen kommit på vad jag gjort för fel när jag inte fått till bilderna ordentligt här på bloggen. Hade tydligt provat att trycka på en knapp som man inte ska.
 
Vecka 7 var det sportlov här i Göteborgsområdet så då passade jag på att ta ledigt från onsdagen. Då åkte vi tåget till Stockholm där mormor mötte oss. Vi fick några fina dagar tillsammans med henne. Vi besökte bland annat Junibacken och det blev en höjdardag. När jag tjatat länge på att vi behövde åka hem, tittade Esther mig djupt i ögonen, såg allvarlig ut och så frågade hon: Mamma, kan jag få sova över här i natt? Svaret blev som gissat nej men glada och fina minnen tog vi med oss därifrån.
 
På fredagen åkte vi tåg till Södertälje där vi hälsade på min gamla arbetskamrat och chef från Lindängens förskola. Det blev ett fint och uppskattat möte som betydde mycket för mig.
Sedan blev vi hämtade av min väninna Astrid som just köpt ett litet radhus. Där fick vi bo under helgen och sent på fredagskvällen kom Sören också. På lördagsförmiddagen åkte vi till familjen Binett, som vi åkte till Thailand med. Det var första besöket i deras nybyggda hus. Oj vilket jobb deras pappa Anders har gjort som har spikat ihop huset själv. Johanna hade också gjort ett fantastiskt jobb som jag tror valt mycket av hur det skulle se ut på insidan.
Barnen gladde sig också att få träffa Viktor och Axel som de hade så roligt med i Thailand. Här spelar det något slags tv-spel där det gällde att hoppa och skutta som skärmen visade.
 
 



Jag har många fler bilder men jag tar dem en annan dag i veckan. Nu skall jag återgå till min fotobok som jag håller på att jobba med på datorn. Imorgon väntar en diakonförmiddag för kontraktets diakoner. Det skall bli roligt att få träffa många kollegor samtidigt.

Allt gott

Ulrika