tisdag 16 februari 2010

Jag är glada att ni finns!

Vänner är vårda guld, både för stora och små. Jag är så glad att jag har trevliga mammor i vårt område som är hemma samtidigt som jag själv. Nu märkaer man även tydligt att de små uppskattar att vara tillsammans. De lekr ju inte tillsammans men de tittar på varandra och kan faktiskt redan kivas om sakerna. Jag vet ju hur otroligt värdefullt det är att Esther har bra vänner i närheten och nu gläds jag även att Lydia har det som hon säkert mer och mer kommer att uppskatta. Tjejerna växer och tiden som hemmamamma krymper så idag passade vi på att träffas när de stora var på dagis. Än så länge pratar de ju inte så vi får faktiskt en chans att prata själva som vuxna även om de på sitt sätt ofta kallar på vår uppmärksamhet. Men som småbarnsförälder blir man ju väldigt flexibel så vi är proffs på att föra samtal på köksgolvet ieller någon annan stans. Det gäller att ta vara på tillfällena för snart börjar alla jobba. Föresten, på tal om jobba kan jag berätta att jag idag blev erbjuden lite mer timmar i juni som låter intressant. Återkommer med det. Nu skall jag väcka Lydia och äta melleis och sedan ta med skridskor och hämta Esher på dagis. Igår såg hon isbanan och blev så sugen på att åka skridskor men då hade jag ej orka att först gå och hämta dem och sedan gå tillbaka så idag tar jag med dem på en gång. Ikväll blir det en trevlig middag med mitt arbetslag.

Tjejligan!


Linda och Elina


Malin och Ida


Lydia med Ida i vagnen!

Inga kommentarer: