söndag 26 juli 2015

Lilla glada Ella!

Före semestern fick jag glädjen att fotografera den här lilla gullungen som jag lärt känna på Öppna förskolan i Ytterby församling. Även denna gången hade jag med min egen Esther som assistent vilket känns roligt. Jag har precis börjat lära henne lite om fotografering och när vi under semestern var ute och hon höll i en sak som reflekterade ljuset( en liten leksak) så kunde hon direkt säga: -Mamma det är precis som med din reflexskärm, ser du hur ljust blev annorlunda när jag håller upp denna?  Då känner ja mig lite stolt och blir peppad att lära henne mer.

Åter till den lilla damen på bilderna. Hon kommer ganska ofta och hälsar på min kollega  Lilian och mig på Öppna förskolan tillsammans med din mamma. Under åren spanade jag och såg att det även kommer ett litet syskon i höst så det känns väldigt roligt att veta att de kommer att fortsätta besöka oss. Nu efter sommaren brukar det bytas mycket besökare eftersom många börjar arbeta efter en föräldraledighet så när vi upptäcker magar som växer blir vi så glad att vi får behålla flera trevliga familjer i vår verksamhet.
























Nu börjar jag nästan längta tillbaka till jobbet igen. Ska bli så roligt om några veckor åter få träffa alla mina små minivänner med föräldrar.

ULRIKA ALGESUND