måndag 9 mars 2015

Smillas blogg!

Idag på PAX, som är församlingens skolverksamhet för lågstadiebarn pratade vi om vad barnen vill be och tacka för på nästa familjegudstjänst. Det blev en lång lista, mest med saker som de är tacksamma för. Vår tanke inför denna gudstjänst är att vi skulle gå ut och ta kort på dessa saker och sedan lägga in de i en powerpoint som rullar samtidigt som vi ber i gudstjänsten. Under vår lilla fotorunda fanns det några tjejer som mer än gärna ville vara mina små fotomodeller. Efter att ha frågat mamman till en av dem kommer här några bilder på denna fina tjej som heter Smilla. Hon är klasskamrat med vår egen Esther så jag har träffat henne under några år nu. Det är väldigt fördelaktigt att jobba på öppna förskolan och ha egna barn som också har kompisar som tycker det är roligt att ställa upp som mina modeller. Jag har ju en liten studio i källaren där jag fotograferar på Hobbynivå och efter hela vintern var det extra roligt att få ta lite bilder ute i ett underbart vårväder.

Här kommer nu en liten bildbomb på fina Smilla.











Kan inte bestämma mig om svartvitt eller färg är snyggast?
 







 Tack Smilla för att du ville modella för mig idag och tack Helena att jag fick lov att använda dessa fina bilder på er dotter.

Ulrika Algesund