lördag 7 mars 2015

Små gullungar!

Idag har jag försökt testa att fotografera med bara vit bakgrund, vilket jag inte lyckades så bra med. Något som inte är helt lätt då man skall ljussätta bakgrunden med två blixtar och sedan sätta en framifrån. För ett tag sedan fick jag hjälp av min fotovän Anna att förstå hur jag skall göra men nu var det nog för länge sedan tyvärr för jag mindes inte helt. Testade mig fram lite med inser att jag nog får öva med en docka inför nästa fotografering. Hade dock världens sötaste små modeller att öva på så några bilder får ni se från idag.




















När Ellen vill bestämma själv så bestämmer hon. Här hade hon bestämt en egen fotomodellstil så då är det bara för fotografen att hänga med den lilla damen.  


Och när dessa två bilder var tagna med den rosa kjolen så var Ellen färdig med dagens fotografering så då var det bara att plocka ihop och inse att vi tar andra kläder och den andra bakgrunden en annan gång. Karolina, jag är så otroligt tacksam att jag får låna dina två små gullungar till mina fotoideér  De är helt ljuvliga, men denna gången lyckades jag tyvärr inte fånga dem på samma bild samtidigt. Den vita bakgrunden är så smal så om man skall lyckas fånga dem samtidigt så gäller det att de står där man ställer dem för annars har de direkt "gått ur bild". Kanske blir det en tillsammansbild nästa gång.


Ulrika Algesund