onsdag 15 maj 2013

Fotboll och häckar!

För två veckor sedan tog Esthers simning slut för den här terminen. Nöjd och glad fick hon sin brosch och frågade när nästa simskola skulle börja. I väntan på den så ville Esther prova på fotbollen som just startat på fotbollsplanen som ligger väldigt nära oss. Det gav mersmak så när vi var i Norrköping så fick hon handla fotbollskläder. Som tur var så höll regnet sig på avstånd igår kväll så att hon fick sätta på sig nya kläderna och skorna och cykla iväg till sin andra fotbollsträning. Glädjen var stor och det är så underbart att få se sin tjej som glad och förväntansfull.
 
Nästa gång jag tar kort så hoppas jag att häcken i bakgrunden är borta.
 
 

Redan när vi flyttade in så funderade vi på om vi skulle tycka det var skönt att ha sin egna lilla gård eller om vi skulle tycka att vi befann oss innanför en mur på ett fängelse. Ett år har gått och nu behöver vi inte fundera lägre för häcken har dött i vinter och MÅSTE ner. Även slipersen är helt rutten och den finns både utmed gatan och mot ena grannen. Nu skall det som sagt var bort och förhoppningsvis lyckas vi får bort det själva innan vi får hyra in en grävare som drar upp och tar bort alla rötter. Som ni ser är det ganska mycket häck på bara en sida, sen är det lika mycket till på en annan sida. Frågan är vad vi skall göra istället.


Så här ser häcken ut från insidan. Vi har levt skyddade här innanför i ett år nu. Kanske kommer vi se lite mer av människorna som bor i området när häcken sågas ner.


Kom gärna med förslag. Ska vi ha en slänt ner eller ska vi bygga en mur? Om det blir mur, skall vi ha staket ovanför eller ny häck eller andra slags växter intill murkanten? Om det blir staket, hur skall det se ut, ska det vara högt eller lågt? Om ni har några förslag eller egna erfarenheter så får ni gärna maila mig.

Nu skall jag straxt åka iväg på ett möte inför sommarens OAS-möte som till vår stora glädje blir i Kungälv. I morgon väntar en ny spännande dag på mitt jobb som jag är så glad att jag har.

Önskar er en bra fortsättning på veckan.
Ulrika