söndag 5 maj 2013

Församlingsfest med både gudstjänst, grillad korv och hoppborgar!

Idag hade vi familjegudstjänst med efterföljande party vid parkeringen.
Det var en mycket lyckad gudstjänst efter vad jag hört av besökarna, och det är kul att få höra när vi är många som kämpat för att få ihop denna dag. Barnen sjöng verkligen bra och musikerna spelade toppen. Barnpredikan  av Tord handlade om dagens tema som var BÖN. Det blev även en "bönevandring" där man själv fick välja vilka stationer man ville gå till. Man kunde tända ljus för något som behöver extra hjälp, eller så kunde man skriva på tre olika slags bönelappar i olika färger.  De olika färgerna stod för rubrikerna,  TACK, HJÄLP eller  FÖRLÅT. Sedan fick man lägga alla lappar i en korg som jag hämtade och bar fram under den allmänna förbönen. Sedan kunde man också måla sin bön på ett stort papper. Till sist så kunde man också hämta en sten och lägga vid det stora korset som en symbol för det som känns tungt och svårt i livet, som man gärna vill bli av med.
 
Efter gudstjänsten fick alla barn hämta en ballong från vårt fina ballongträd. Vi har en fantastisk vaktmästare som efter min beställning fixade stommen till detta ballongträd. Tomas du är toppen!
 

Min kollega Sven-Börje åkte snällt och hämtade de tre uppblåsbara hoppborgarna jag hade beställt för idag. Kan verkligen rekommendera Kärna Allhyr. Är det dåligt väder får man avbeställa utan kostnad och det tycker jag är väldigt generöst.


En timme innan gudstjänsten började var det så här tomt på parkeringen. Efter gudstjänsten kryllade det av både små och stora som var med på festen.


Våra tjejer uppskattade verkligen denna fest.



Lydia lekte LÄNGE på denna hoppborg!
 
 
 Även på Esther var det full fart!
 

Tur man har en snäll storasyster ibland som kan hjälpa till när man inte riktigt kommer upp!



Emeline fick riktigt bra studs i hoppborgen!
 



För de större barnen var denna uppblåsbara hinderbana en favorit. Hade det inte varit så mycket barn där hela tiden hade jag gärna velat utmana några av mina arbetskamrater, men vem vet, det kanske blir fler tillfällen till det.


 Både Tord och Harry verkade också ha kul trots att jag aldrig såg dem i någon hoppborg.
 

Ytterby kyrka, min fina arbetsplats.



DU ÄR ÄLSKAD, det ville vi verkligen förmedla till alla som kom idag!


 
Ulrika