lördag 19 november 2011

Min lilla fotomodell Esther

Vi har haft en väldigt bra början  på helgen. Igår jobbade jag fram till lunch, sedan fick vi helt oväntat tilla på ett hus som vi fick info om från ett barns föräldrar som jag känner till genom en grupp jag har i kyrkan. Sedan åkte vi vidare till Kungsbacka där min väninna Maria var och hälsade på sina små gulliga syskonbarn. Jag tror att både vi vuxna och alla barnen fick en mysig kväll tillsammans. Trötta åkte vi tillbaka till Kungälv. Idag har Esther och jag haft mamma/dotterförmiddag. Vi har varit och shoppat och ätit lunch ute. Sedan fick Esther för sig att hon ville ha pappiljotter i håret som vi fixade till några. Sedan fluffande vi till håret och hon fick lite lite läppstift, till hennes STORA glädje. Sedan gick vi ut och fotograferade lite med objektivet jag fått låna av en snäll kollega. Här kan ni får se några smakprov på de bilder jag tog. Sören tog också en ny bild på mig och tjejerna som ligger högst upp på bloggen. Hoppas få lite hjälp att få texten i rätt storlek och på rätt plats också.











Efter ett tag kom även Lydia och pappa ut, så de fick också vara med på varsin bild.


I morgon blir det familjegudstjänst i Ytterby kyrka med Tord. Jag skall vara med och leda barngrupperna i sång och dans. Sedan är vi även hembjuden till en av tjejerna på kyrkans barntimmar och hennes familj. De har ganska nyss byggt ett hus så det lär säkert bli mycket husprat.

Sören ligger och busar med tjejerna på sängen samtidigt som han spelar wordfreud med både Linda och min chef Tord. Han blev liksom VÄLDIGT intresserad när jag installerade det på min nya telefon.
Om någon vill spela med mig  heter jag Ancilla domini där.

Allt gott

Ulrika

2 kommentarer:

Mia sa...

oj vad esther blivit lik dig! :)

Christine sa...

Åh vilka fina bilder! Vad duktig du är!