onsdag 12 juni 2013

Esthers första skolavslutning och 8 rosor.

Idag har jag varit på Esthers första skolavslutning. De hade övat in många sånger som de sjöng så fint tillsammans hela klassen. Hon har gått och nynnat på dem här hemma så det var roligt att få höra dem i sin helhet. Igår fick Esther ta med sig massor av saker hem som de jobbat med i klassen under året. En bok med siffror och en med alla bokstäver. Sedan hade de printat ut ett fint häfte där alla elever i klassen hade ritat och skrivit en egen liten saga. Att läsa dem är en upplevelse kan jag säga. Ibland får man verkligen anstränga sig för att gissa vad det står och stavningarna kan vara helt underbara.
Sedan blev det tårtbuffe innan klassen tågade bort till stora gymnastiksalen där halva skolan samlats för att återigen sjunga och uppträda. Efter en timme därinne blev det kramkalas med fröknarna innan Esther fick gå hem med pappa och jag fortsatte till jobbet efter lite lunch.
 

Esther vandrade hand i hand med sin vän Alvin och de har så roligt tillsammans. Till Esther stora glädje fick hon komma hem och leka hos Alvin i två timmar efter lunch innan de skulle bort.

Jag tog många fina bilder när de uppträdde men eftersom jag inte vill lägga ut bilder på barn, vars föräldrar jag ej frågat om lov så får ni nöja er med e bild på nyfikna småsyskon som satt under bordet och beundrade sina syskon som sjöng.

Igår firade Sören och jag 8-årig bröllopsdag och då fick jag denna bukett när jag kom hem. Tänk att det redan gått 8 år. När en arbetskamrat frågade mig förra veckan hur länge vi varit gifta svarade jag 7 år, men när jag senare på kvällen räknade så insåg jag att det var 8 år. Det har varit väldigt innehållsrika och spännande år med två långa flyttar, två barn, två husköp, nya jobb, nya vänner mm. Undra just vad de 8 kommande innehåller?


Ulrika